donderdag 2 juni 2011

Welkom

Welkom op mijn Blog. Het is de bedoeling dat ik in de aanloop en tijdens mijn reis een weblog bij ga houden. Het kost best wat tijd en energie om zoiets op te starten en aan te pakken. Bij mij moet alles namelijk perfect gaan (valkuil 1) en ik heb vaak de gedachte: dat doe ik wel even (valkuil 2). Ook zou ik net zo mooi en perfect willen schrijven als mijn favorieten. Sylvia Witteman en David Sedaris zijn mijn voorbeelden. Ik vraag me af of ik eigenlijk wel kan schrijven en dit leuk en duidelijk over te brengen bij de lezer, ik moet ook zeker niet gaan kopiëren. Goed, ik ga het maar proberen en stap met frisse zin in dit avontuur.

Ik ga dit jaar een reis maken naar Amerika. Sinds mijn jeugd ben ik in dat land geïnteresseerd, want alles wat ik op tv zag over, van en met de USA trok mij enorm aan. Mijn vroegste herinnering van Amerika is dat het beroemde Disneyland daar ligt. Disneyland, de suikerzoete droom en vervulling van een knappe tekenaar uit het jaar 1901. Ik kon daar als een zesjarig kind uren van dromen. Daar wilde ik ooit naartoe! Mijn liefde voor Disney heb ik nog steeds en zal hopelijk ook nooit overgaan.
Het Amerikaanse gezinsleven boeit mij ook al jaren; zijn alle dokters in Amerika van Afro-Amerikaanse afkomst? Heeft elk gezin een schreeuwerige dikke moeder? Wonen alle bejaarden bij elkaar in Florida…? Dragen zij dan ook allemaal spierwitte gympen? Is alles echt zo groot zoals je ziet in Amerikaanse series? En waarom word ik zo aangetrokken tot dat Halloweenfeest?

Op 3 september vlieg in van Schiphol Amsterdam naar Logan Airport in Boston. Ik ben enorm benieuwd wat me daar allemaal te wachten staat. Over de aanloop van deze (talen)reis en hoe ik hiertoe ben gekomen zal ik in mijn volgende blogs beschrijven.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Donny,
    Leuk om ook op deze manier van je te horen. Ik ga je zeker volgen en hoop de komende maanden nog veel enthousiaste verhalen van je te lezen! Geniet van de laatste maanden op BSO De Hofnar en intussen ook van de voorbereidingen voor de reis. We zien elkaar nog! Groeten, Anne-Mie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Donny,

    Even een brichtje achter laten ging niet zo makkelijk :)
    Leuk om je avonturen via deze weg te kunnen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heey donster!
    om even antwoord op je vragen te geven:
    Zijn alle dokters in Amerika van Afro-Amerikaanse afkomst? Nee! ze komen uit India. Heeft elk gezin een schreeuwerige dikke moeder? Nee, ze dragen roze strikken in het haar. Wonen alle bejaarden bij elkaar in Florida…? Ja! Or else die trying. Dragen zij dan ook allemaal spierwitte gympen? Ja en Wallmart jeans. Is alles echt zo groot zoals je ziet in Amerikaanse series? nee, groter. En waarom word ik zo aangetrokken tot dat Halloweenfeest? Kortsluitingkje ;)

    nou, nu weet je alles en hoef je niet meer te gaan ;)!! ghe ghe grapje!! heel veel plezier daaro en ik hoop dat je de doktersvraag nooit hoeft te beantwoorden als je daar bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Donny!

    Leuk joh, ik ga je zeker volgen!
    Hebben vast voor die tijd nog ff contact!

    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen