maandag 24 oktober 2011

Vriendelijkheid

De serveerster in restaurant ‘Friendly’ (bedenk hierbij een meisje van rond de 20 jaar met een Alvin and the Chipmunks toontje en een plat Amerikaans accent):

“Hoi en welkom bij ‘Friendly’. Mijn naam is Emily en ik ben uw serveerster vanavond. Als tip heb ik voor u een overheerlijke salade met honing mosterd saus, een heerlijke biefstuk met honing mosterd saus en aardappeltjes in honing mosterd saus en als toetje een ijsje met honing mosterd saus. Wat wilt u drinken? Prima, goed, komt eraan voor u. Kijk eens aan; drie liter limonade voor u en vijf liter cola voor u. U hebt geen last van ons heftruckje die zo af en toe de spullen komt brengen omdat het allemaal teveel en te zwaar is? Nee…? Fijn, dank u. Mijn collega Bob op het heftruckje doet goed zijn best. Zeg hoi naar Bob. Heeft u verder nog iets nodig? Wat is het toch fantastisch allemaal he? Smaakt het? U laat het weten of u nog wat nodig heeft, hé? Nee, echt doen, daar ben ik voor. Meneer, niet die honing mosterd over mij uitkotsen, hoor, dat is nu ook weer niet nodig, toch? Ik haal even de emmer en ons honing mosterd doekje. Zoooo, heeft het allemaal gesmaakt? Ja? Zal ik u de rekening brengen of wilt u nog iets na? Honing mosterd koffie of thee? Nee?”

De gids in het Mark Twain Huis (Een Afrikaans Amerikaanse jongen van rond de 25 jaar met een baardje en een lachje na elke zin):
“Hoi, mijn naam is Orin en welkom in het Mark Twain huis. Mark Twain is geboren in… meneer, wilt u stoppen met filmen? Ik wil even zeggen dat tijdens deze toer geen film, foto of geluidsopnamen gemaakt mogen worden. Dank u, hihi. Goed, we lopen nu het huis binnen en… mevrouw, wilt u uitkijken dat u niets aanraakt in deze woning? Het is zeer oud. Dank u, hihi. Waar was ik… Mark Twain is dus geboren in 1835 en… mevrouw? Wat denkt u in godsnaam wat u daar aan het doen bent? Bent u nou helemaal van de pot gerukt? Hoe durft u een pen te gebruiken en alles te noteren in uw eigen notitieboekje? Carl, ik heb hier iemand die een pen bij zich heeft. Wat zeg je? Elimineren? Gelijk? Maar dat bloed dan op dat oude vloerkleed? Met de elektrische stok? Ook goed. Hihi. Sorry, mensen voor deze onderbreking, we vervolgen onze toer door het huis. Nee, u kunt gewoon over deze mevrouw heenstappen, die halen ze zo wel op. In deze kamer heeft Mark Twain… meneer, wilt u die vaas onder uw trui vandaan halen? Zoiets doen wij niet hier. Hihi. Mevrouw, wilt u uw telefoontje uitzetten? Ik heb geen zin om onze honden op u af te sturen. Maar het zou wel leuk zijn om u door de tuinen te zien rennen in uw witte, met geappliqueerde pompoenen trui en zwarte legging met uw 130 kilo. Goed, dit is het einde van de toer, ik hoop dat u een beetje ontspannen door het Mark Twain huis hebt kunnen lopen. Dank u, hihi. Denkt u aan uw gids aan het einde van de toer?”
De serveerder in een Applebee’s Restaurant (Een nichterige jongen van rond de 20 jaar met plat Amerikaans accent, praat hard en een houten kralenkettinkje om):

“Hoi, mijn naam is Tim en ik ben uw serveerder voor vanavond en dit is Betty, ik werk haar in. Dus of ik, of Betty zal u serveren. Maar eigenlijk hebben wij met een half uur pauze, dus dan zal er een derde komen, kijk daar loopt ze; Tabby. Zeg hoi naar Tabby. Dus of ik, of Betty of Tabby zal u komen serveren vanavond. Goed wat wilt u drinken? Ok, dank u. Dan zal Betty of Tabby het zo bij u brengen. Of ik. Ok, u heeft uw keuze kunnen maken? O wacht even, ik laat even alles uit mijn handen vallen en Betty ook, want wij hebben pauze. Kijkt u er dan niet vreemd van op dat in ene Tabby voor uw neus staat? Nee? Niet doen, hoor, haha. Zo, alles heeft gesmaakt? Ja? Nou wij zijn terug van onze pauze. Heeft tabby goed haar best gedaan? Jaaaa? O, mooi zo. Fijn. Dank je Tabby. Hierbij uw rekening, let u even op dat u wel even naar onze website gaat? Want u kunt een iPad 2 winnen als u de naam invult van uw favoriete serveerder van dit restaurant. Kijk, ik wil niet aandringen, maar ik krijg dan, als u MIJN naam invult namelijk 10 dollar. Dus ik zeg het maar even vierendertig keer. Dus niet de naam van Betty of Tabby, nee. Gewoon aanmelden en al uw gegevens invullen… ja precies, het enige is wel dat u dan door heel Amerika geregistreerd staat en we alles van u kunnen achterhalen. Maar ik heb dan wel uw 10 dollar. Fijne avond nog”.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten